Taklimat Koordinasi Pelaksanaan Banci Malaysia 2020

Pada 17 September 2020 berlangsungnya satu Taklimat Koordinasi Pelaksanaan Banci Malaysia 2020 bagi peringkat daerah Hulu Langat di Bilik Mesyuarat Bunga Raya di Pejabat Daerah dan Tanah Hulu Langat. Taklimat ini dihadiri oleh Pegawai Daerah Hulu Langat Tuan Najmuddin bin Jemain, Pengarah Jabatan Perangkaan Negeri Selangor Encik Muhammad Amri bin Idris, Ketua PO Kajang Encik Mohd Shahrill bin Abdul Rashid serta petugas-petugas PO Kajang.



Pegawai Daerah Hulu Langat Tuan Najmuddin bin Jemain mempengerusikan taklimat




Taklimat ini adalah untuk menerangkan tatacara pelaksanaan banci dan melengkapkan informasi bagi penguasa daerah banci yang dilantik di kalangan Pejabat Daerah dan Tanah Hulu Langat. Di samping itu juga penguasa daerah banci diperkenalkan dengan MyCD masing-masing yang bertugas mewakili Jabatan Perangkaan yang akan membantu mereka dalam menjalankan pelaksanaan ini.


Pengarah Jabatan Perangkaan Negeri Selangor Encik Muhammad Amri bin Idris sedang menyampaikan taklimat






Sememangnya tugas pelaksanaan banci ini tidaklah mudah, ianya telah dirancang dan dijalankan selama beberapa tahun lepas lagi, komitmen dari para petugas-petugas di belakang tabir ini berjaya melancarkan perjalanan agenda banci ini dengan sistematik dan tersusun.






Taklimat ini berakhir lebih kurang jam 5.00 petang, dan perjumpaan susulan di antara pihak Pejabat Daerah dan Tanah Hulu Langat akan dilangsungkan lagi pada masa hadapan sehingga selesainya banci ini.






Share:

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Labels